کاربرد دستگاه co۲ فرکشنال

کاربرد دستگاه co2 فرکشنال

کاربردهای دستگاه لیزر co2 فرکشنال کدامند ؟

لایه برداری پوست با لیزر روشی اثبات شده برای کمک به کاهش چین و چروک، لکه های پیری، اسکارهای آکنه و سایر لک ها و همچنین سفت کردن پوست و متعادل کردن رنگ پوست است.

اما دقیقاً به این دلیل که لیزرها می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند و در نحوه عملکرد آنها بر روی پوست شما بسیار متفاوت است، نمی‌دانیم هنگام تحقیق در مورد درمان از کجا باید شروع کرد .

حتی در جستجوی ساده، تعداد زیادی از دستگاه‌ها و روش‌های رقیب را نشان می‌دهد.

ما می خواهیم شما مطلع باشید، نه اینکه غرق شوید. قبل از اینکه در حفره خرگوش گوگل زیاده روی کنید، پیشنهاد می کنیم یک گام به عقب برگردید و نکات کلیدی زیر را در مورد بازسازی پوست با لیزر بخوانید.

آیا می دانستید که پاییز را «فصل لیزر» می دانند؟

از آنجایی که پوست لیزر شده تا یک سال پس از انجام برخی روش‌ها نسبت به قرار گرفتن در معرض نور خورشید حساس است، بسیاری از جراحان زیبایی توصیه می‌کنند که در ماه‌های پاییز یا زمستان، زمانی که ساعات روز کوتاه‌تر است و بیشتر وقت خود را در داخل خانه می‌گذرانید، لایه‌برداری با لیزر انجام شود.

صرف نظر از اینکه در چه فصلی از سال لیزر خود را انجام می دهید، روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و در صورت نیاز مجددا استفاده کنید.

این نه تنها به بهترین ظاهر نتایج شما کمک می کند، بلکه از سرطان پوست محافظت می کند و به جلوگیری از پیری زودرس اضافی کمک می کند.

 

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه لیزر co2 فرکشنال کلیک کنید

 

کاربرد دستگاه لیزر co2

 

آیا لیزر co2 فرکشنال درد دارد ؟

بیماران و پزشکان معمولاً احساسی را که در طول لیزردرمانی احساس می‌شود با چسبیدن باند لاستیکی روی پوست مقایسه می‌کنند.

با این حال، احساس بازسازی لیزر به لیزر، عمق و ناحیه درمان و تحمل فرد برای درد بستگی دارد.

درمان‌های لیزری عمیق‌تر (جایی که برخی از لایه‌های بیرونی پوست برداشته می‌شوند) ممکن است به تزریق بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخش داخل وریدی نیاز داشته باشند تا بیمار راحت باشد.

نمونه هایی از لیزرهای فرسایشی لیزرهای CO2 و لیزرهای اربیوم YAG هستند.

برخی از درمان‌های لیزر غیرآبلیوتیو (جایی که لیزر بدون برداشتن لایه‌ها از پوست عبور می‌کند) باعث ایجاد درد کم یا بدون درد می‌شود و فقط به یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی برای جبران ناراحتی نیاز دارد.

لیزرهای غیرآبلاتیو شامل لیزرهای رنگی پالسی، ND: Yag و لیزر الکساندرایت است.

پس از انجام این روش، درجاتی از حساسیت در ناحیه درمان قابل انتظار است. ارائه‌دهنده شما در صورت لزوم راه‌های ایمن را برای کنترل ناراحتی پس از لایه‌برداری مجدد لیزر توصیه می‌کند.

 

انواع لیزر جوانسازی کدامند ؟

دلیل وجود گزینه های مختلف لیزری این است که هیچ لیزری نمی تواند همه بیماران و تمام مشکلات پوستی را درمان کند. در اینجا چند نوع وجود دارد که احتمالاً در تحقیقات خود با آنها روبرو خواهید شد:

  • لیزرهای CO2 عموماً لیزرهای فرسایشی هستند که برای درمان اسکار، زگیل، چین و چروک و سایر عیوب پوستی عمیق تر استفاده می شوند.
  • لیزرهای اربیوم (Er:YAG) می توانند ساینده یا غیر ساینده باشند. آنها بازسازی کلاژن را ترویج می کنند و آنها را به گزینه های محبوبی برای درمان خطوط ریز، چین و چروک، شلی پوست و لکه های پیری تبدیل می کنند.
  • لیزرهای پالس رنگ معمولاً لیزرهای غیر سایشی هستند که پوست را گرم کرده و رنگدانه ها را جذب می کنند تا قرمزی، هایپرپیگمانتاسیون، مویرگ های شکسته و روزاسه را کاهش دهند.
  • لیزرهای فرکشنال انرژی لیزر را به هزاران پرتو ریز تجزیه می کنند تا تنها بخشی از پوست ناحیه را درمان کنند که باعث کاهش زمان از کار افتادگی می شود. لیزر فرکشنال می تواند ساینده یا غیر ساینده باشد و برای درمان تعدادی از لک های مرتبط با افزایش سن استفاده می شود.
  • درمان‌های IPL (نور پالسی شدید) از نظر فنی لیزر نیستند، اما اغلب برای درمان نگرانی‌های مشابه لیزر، مانند آسیب نور خورشید، ضایعات عروقی، آکنه، روزاسه و هایپرپیگمانتاسیون استفاده می‌شوند.

هنگام انتخاب یک درمان لیزری لایه برداری پوست، روی اهداف فردی خود تمرکز کنید: به چه مشکلات پوستی می خواهید رسیدگی کنید و به چه نتایجی امیدوار هستید؟

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید خودتان این موضوع را تعیین کنید: یک جراح زیبایی دارای گواهی هیئت مدیره یا متخصص مراقبت از پوست واجد شرایط که در زمینه بازسازی لایه‌برداری با لیزر آموزش دیده است، می‌تواند بر اساس نوع پوست شما بهترین درمان را برای شما توصیه کند.

در حالی که در برخی موارد، یک لیزر درمانی تنها نگرانی‌های بیمار را برطرف می‌کند، اکثر لیزرهای غیرآبلاتیو به یک سری درمان نیاز دارند تا رضایت‌بخش‌ترین نتایج را ایجاد کنند.

این یک معاوضه است که با یک درمان بدون توقف همراه است، اما پس از تکمیل سری درمان، نتایج طولانی مدت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *