اهمیت پاکسازی پوست

اهمیت پاکسازی پوست

چند وقت یکبار نیاز به پاکسازی پوست داریم ؟

پوست یکی از مهم ترین و وسیع ترین ارگان های بدن ما می باشد به طوری که تمام مشکلات و فعل و انفعلات درونی بدن را نشان می دهد و ما را از بیماری های درونی و داخلی مطلع می کند . اکثر اوقات جوش های روی پوست صورت ما بی دلیل نبوده و یک نکته ای از داخل دارد به ما نشان می دهد ، اکثر اوقات جوش ها می توانند نشان دهنده کیست تخمدان باشند یا بسیاری از مشکلات دیگر .

ضخامت پوست در قسمت های مختلف بدن متفاوت می باشد به همین دلیل برای پوست صورت و بدن باید نوع مراقبت جداگانه داشته باشیم به طور کلی ضخیم ترین پوست برای کف دست و پا می باشد برای همین وقتی کف دست ما با قسمتی داغ برخورد می کند حس سوزش کمتری نسبت با دیگر قسمت ها داریم و پوست دور چشم ما بسیار نازک می باشد و برای همین می باشد که می گوییم علائم پیری از پوست نازک اطراف چشم شروع می شود .

آناتومی پوست صورت 

پوست همه ما از سه لایه تشکیل شده است که در هرکدام از این لایه ها سلول و اجزای مختلفی می باشد . سطحی ترین لایه پوست ما لایه اپیدرم می باشد. لایه میانی درم است که می توان گفت مهم ترین لایه پوست ما هست زیرا تمام ارگانهای حسی و عصبی ، فولیکول مو و غدد سیاسه و عرق و غیره در این لایه قرار دارند یکی از مهم ترین تفاوت های لایه درم و اپیدرم این می باشد که درم هفت برابر ضخیم تر از اپیدرم هست .

اخرین لایه که عمقی ترین لایه نیز می باشد لایه هیپودرم است که به لایه چربی هم معروف است معمولا دستگاه های زیبایی که عمق نفوذ بالایی دارند به این لایه راه پیدا می کنند .

 

برای تاسیس کلینیک زیبایی کلیک کنید

 

پاکسازی پوست

 

چرا پوست ما نیاز به پاکسازی دارد ؟

پوست ما نیاز به پاکسازی دارد زیرا سلول های مرده روی هم انباشته می شوند و ظاهر و سطح پوست مارا کدر و چرب می کنند و اگر پوست را پاکسازی نکنیم با گذشت زمان شاهد ایجاد جوش های زیر پوستی و جوش های چرکی خواهیم بود که این موضوع اصلا برای ما خوشایند نیست .

البته باید به این نکته توجه کرد سلول های مرده می توانند از ورود باکتری ، عفونت و انواع آلودگی ها به درون جلوگیری کنند.

به طورکلی پوست ما هر 28 روز یکبار نیاز به پاکسازی دارد .تا علاوه بر اینکه کثیفی و آلودگی برطرف شود ، پوست آبرسانی و رطوبت رسانی شود .زیرا با افزایش سن روند بازسازی و احیا پوست کاهش پیدا می کند و چین و چروک و خطوط های ریز و درشت دیگر فقط با یک پاکسازی ساده برطرف نمی شوند و در این شرایط پوست نیازمند مراقبت ها و درمان های حرفه ای تر می باشد پس همیشه پیشگیری بهتر از درمان است حتی اگر این موضوع درباره مراقبت از پوست باشد .

پاکسازی پوست شادابی و سرزنده بودن را به شما هدیه می دهد و باعث می شود شما همیشه بدون آرایش زیبا باشید. به جای هزینه های زیاد برای خرید لوازم آرایش سعی کنید یک روتین مشخص داشته باشید و از پوست خود مراقبت کنید البته این موضوع فقط کافی نیست با استفاده از دستگاه های زیبایی و پاکسازی که در انواع کلینیک ها وجود دارد باید حداقل ماهی یکبار را پاکسازی داشته باشید

فواید پاکسازی پوست چیست ؟

پاکسازی پوست می تواند تا حد زیادی استرس را کاهش دهد و باعث آرامش درونی شما شود

یکی از مهم ترین فواید های پاکسازی پوست عقب انداختن چین و چروک و سن پیری می باشد

هنگام پاکسازی ، پوست را ماساژ می دهند که این موضوع باعث افزایش خون می شود که در نتیجه کلاژن سازی را تحریک می کند

اگر جای جوش ،لک و یا حتی تیرگی روی سطح پوست خود دارید که سالهاست روی پوست شما باقی مانده است پاکسازی می تواند درمان این موضوع باشد

منافذ باز که بر اثر چربی و کثیفی پوست ایجاد شده است با این روش کاملا برطرف می شود

پوست را سفت تر کنید و باعث لایه برداری آن شوید 

پس از پاکسازی پوست توانایی برای چذب مواد مغذی افزایش می یابد

تفاوت فشیال و پاکسازی پوست در چیست ؟ 

به طور کلی می توان گفت که در فشیال و پاکسازی پوست هدف یکی می باشد و تفاوت زیادی باهم ندارند

تنها تفاوتی که در این دو روش می باشد مراحل آن هست در پاکسازی پوست فقط هدف پاکسازی است و با استفاده از میسلار واتر و شوینده شروع می شود و اخرین مرحله آن استفاده از اسکراب و انواع لایه بردار ها می باشد

اما در فشیال پوست پس از پاکسازی کامل صورت نوبت به جذب مواد و جوانسازی می رسد که با استفاده از انواع سرم ها و ماسک های مراقبت از پوست ابرسانی انجام می شود و با استفاده دستگاه های مختلف کار جوانسازی و لیفت صورت انجام می شود

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *