رفع موهای زائد چگونه است ؟

رفع موهای زائد چگونه است

بهترین روش رفع موهای زائد کدام است ؟

در این مقاله قصد بررسی عملکرد رشد مو و همچنین عوارض جانبی از بین بردن موهای زاید را داریم پس در ادامه با ما همراه باشید.

اولین نکته ای که باید دانست این است که مو چیست و چگونه بوجود می‌آید؟

در جواب باید گفت که مو در واقع ماده ای از جنس کراتین است که به بخش روینده در پوست میگویند و با توجه به شرایط منحصر به فردی افراد دارای انواع مو هستند که متاثر از عواملی چون ژنتیک، سن، جنسیت، تغذیه، موقعیت جغرافیایی و… هستند.

و اما بهترین روش نیز خرید دستگاه لیزر تیتانیوم است که با آن می توانید موهای زائد را برای همیشه از بین ببرید .

اما مو چگونه بوجود می‌آید؟

به زبان ساده در سطح پوست حفره هایی وجود دارد به نام فولیکول که محل قرارگیری و رشد موهاست.

یک انسان در زمان تولد دارای حدوداً پنج میلیون فولیکول مو است و تعداد فولیکول های سر به تنهایی چیزی حدود صد هزار تاست.

همانطور که میدانید فولیکول های بیضی شکل محل رشد موهای فر و دایره ای شکل ها محل رشد موهای صاف هستند.

هر فولیکول دارای یک ریشه مو است که جنسی پروتئینی دارد و با گردش خون در بدن و رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به این سلول های پروتئینی آنها تکثیر شده و به مو تبدیل میشوند و با ادامه دادن این روند که توقفی در آن نیست مو ها آنقدر رشد می‌کنند تا از سطح پوست بیرون می‌روند و در واقع از پایین به سمت بالا هول داده میشوند.

طی این فرایند به عنوان مرحله آخر مو ها باید از یک غده کوچک چربی عبور کنند تا نرم و براق شوند.

البته باید بدانید که مویی که از سطح پوست خارج می‌شود در حقیقت مرده است و این پروسه تا جایی ادامه دارد که مو بریزد.

میانگین رشد مو در ماه به 0.5 تا 1.7 سانتی متر می‌رسد که طی تحقیقات انجام شده در مردان بیشتر از زنان است.

باید بدانید تنها قسمت هایی از بدن که مو روی آنها نمیروید پوست لب، پوست کف پا و پوست کف دست هستند و علت و هدف اصلی از رویش مو ها در حقیقت حفاظت از بدن و گرم نگه داشتن آن است.

این به این معناست که رویش مو بطور طبیعی باید انجام شود و اگر از این اتفاق جلوگیری کنیم متعاقباً عوارضی به دنبال خواهد داشت و زمانی که شما روال طبیعی بدنتان را دستکاری میکنید باید منتظر عوارض جانبی و واکنش بدن به این تغییر باشید.

 

بهترین روش رفع موهای زائد

 

عوارض رفع موهای زاید

همانطور که میدانید بهترین و موثرترین روش از بین بردن این مو های زاید لیزر کردن است و در ادامه مطلب به عوارض ناشی لیزر می‌پردازیم.

لیزر کردن در اصل به معنای از بین بردن ملانین مو هاست که در لایه درم پوست قرار دارد و همان رنگدانه مو است. پس برای خلاص شدن از دستش اشعه لیزر نیاز دارد تا از لایه اپیدرم که در بالای درم قرار دارد عبور کند و همین امر سبب ایجاد التهاب و قرمزی در سطح پوست یا همان اپیدرم میشود.

اما با مراقب های بعد از انجام لیزر و پس از مدتی کوتاه پوستتان دوباره به حالت قبل باز. میگردد با این تفاسیر که از شر موهای زایدتان راحت شده اید‌.

اگر برایتان سوال پیش آمده که آیا این فرایند دردناک است یا خیر باید بگویم که در ابتدای انجام لیزر شاید سوزشی کوتاه و چیزی شبیه آفتاب سوختگی را حس کنید که تا یکی دو روز ادامه دارد اما اصلا نگران نشوید چرا ک آنقدری نیست که خارج از کنترل و غیر قابل تحمل باشد.

از دیگر عوارض احتمالی لیزر میتوان به پوست پوست شدن اشاره کرد اما آنچنان جدی نیست چرا که با مراقبت های ویژه به راحتی قابل کنترل است.

استفاده از کرم های مرطوب کننده راه حل مناسبی است.

تغییر رنگ پوست از اتفاقات دیگری است که بعد از لیزر رخ میدهد و کمی عجیب است زیرا در افرادی با رنگ پوست روشن ایجاد تیرگی و در افرادی با رنگ پوست تیره ایجاد روشنی میکند.

و در نهایت آسیب به چشم که بسیار مهم است زیرا اشعه لیزر میتواند به راحتی در آن ایجاد آسیبی جبران ناپذیر کند برای همین موضوع مراجعه کننده باید از محافظ چشم استفاده کند اللخصوص زمانی که صورت خود را لیزر میکند‌.

به علاوه شخصی که لیزر را انجام می‌دهد هم در معرض این خطر است و باید حتماً از عینک محافظ استفاده کند.

پس با رعایت نکات ایمنی که در بالا به آنها اشاره شد دیگر نگران عوارض لیزر نباشید و با خیالی آسوده آن را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *