انواع دستگاه جوانسازی و کلاژن سازی

انواع دستگاه جوانسازی

دستگاه های جوانساز کدام اند ؟

سلامت و کیفیت بالای پوست یکی از مهمترین فاکتور های زیبایی است که نقش مهمی در بالا رفتن اعتماد به نفس نیزدارد.

در مسیر زندگی بالا رفتن سن و پیر شدن امری طبیعی و انکار پذیر می باشد اگر شما هم با افزایش سن و ایجاد چین و چروک شل شدگی پوست نگران زیبایی و سلامت پوست خود هستید .

حتما اطلاع دارید که یکی از مهمترین دلایل پیری زود رس عدم مراقبت از پوست می باشد برای حفظ شادابی و طراوت پوست روش های زیادی وجود دارد از جمله روش های سنتی ,خانگی و روش های کلینیکال و پزشکی

در بین این روش ها قطعا متدهایی که بر پایه پزشکی و علمی هستند بسیار تاثیر گذار تر و با داوام تر هستند در صورتی که شما هم به دنبال بازگرداند جوانی و طراوت پوست خود هستید تا پایان این بلاگ همراه ما باشید تا معرفی بهترین و پرکاربرد ترین دستگاه های روز جهان بتوانید با آگاهی بیشتر برای سلامت پوست خود تصمیم بگیرید.

چرا که هر کدام از دستگاه ها با تکنولوژی متفاوت باعث جوانسازی پوست می شوند و هر دستگاه جوانساز برای یک سری از مشکلات پوستی استفاده می شود لذا برای انتخاب بهتر قبل از هر کاری به پزشک متخصص مراجعه کرده و مشاوره بگیرید.

 

دستگاه جوانساز هایفو (HIFU)

هایفو یکی از موثر ترین دستگاه های جوان سازی می باشد که در کمترین زمان و تنها در یک جلسه می تواند افتادگی و شل شدگی پوست ناشی از بالا رفتن سن را درمان کند .

و لیفتینگ پوست را به همراه دارد از مهم ترین مزایا این دستگاه جوان ساز می توان به غیر تهاجمی بودن آن اشاره کرد.

در این روش نیاز به بیهوش کردن بیمار نیست و تنها از بی حسی موضعی استفاده می شود در این روش نیازی برش پوست نیست و نباید نگران جای بخیه و مراقبت های پس از جراحی باشید و بعد از هایفوتراپی نیازی به تحت مراقبت بودن نیست و شما می توانید به روال عادی زندگی خود برگردید.

هایفو یا High-Intensity Focused Ultrasound امواج فراصوت با شدت بالا را به صورت متمرکز در لایه های زیرین پوست ساطع می کند.

و باعث ایجاد فایبروز می شود همین امر لیفتینگ را به همراه دارد.

امواج التراسوند در محدوده امن سلامت هستند و هیچ آسیبی به پوست وارد نمی کنند از این امواج در سونوگرافی و عکس برداری از جنین نیز استفاده می شود از هایفو تراپی برای لیفت صورت ،از بین بردن چین چروک و شل شدگی غبغب استفاده می شود.

 

دستگاه آر اف فرکشنال RF feractional 

آراف فرکشنال یکی از موثر ترین و بادوام ترین دستگاه های جوان ساز است که در این روش با امواج رادیو فرکانسی به نوعی خود بدن را برای ترمیم و افزایش کلاژن سازی بیشتر تحریک می کنداز آر اف فرکشنال برای :

  • محو کردن چین چروک
  • از بین بردن جای اسکار و زخم
  • کوچک کردن منافذ باز پوست
  • لیفت صورت و بدن مانند گردن غبغب، خط خنده ،سینه ران و…

آراف فرکشنال نیز جزو روش های کم تهاجمی می باشد و عاری از هرگونه مشکلات قبل و بعده جراحی بوده است.

در این روش سوزن ها به قصد تحریک پوست وارد لایه های درم و اپی درم می شوند و انرژی رادیو فرکانسی را مستقیم به عمق پوست وارد می کنند همین امر سبب افزایش تولید کلاژن سازی و بهبود کیفیت پوست می شود.

 

کربوکسی تراپی carboxytherapy

کربوکسی تراپی یکی از روش های قدیمی جوان سازی می باشد که اولین بار در فرانسه از این متد برای جوان سازی استفاده شد که هیچ گونه عوارض ندارد وآسیبی به پوست نمی رساند.

در این روش گاز کربن دی اکسید را به منظور درمان تیرگی و چین چروک دور چشم به زیر پوست تزریق می کنند.

کربوکسی تراپی برای از بین برن چربی های موضعی و رفع افتادگی پوست نیز استفاده می شود گاز کربن دی اکسید به صورت طبیعی داخل بدن تولید می شود به همین دلیل هیچ عوارضی برای بدن ندارد.

تعداد جلسات مورد نیاز در کربوکسی تراپی بنا بر دستور پزشک بین 7 الی 11 جلسه می باشد.

زمانی که گاز کربن دی اکسید به زیر پوست تزریق می شود بدن با کمبود اکسیژن در آن ناحیه مواجح می شود.

این امر باعث می شود تا بدن برای جبران اکسیژن خون بیشتری به ناحیه پمپ پاژ کند در نتیجه سلول های مرده از بین می روند و کلاژن سازی در ناحیه بیشتر می شود و جوانی و لیفیت پوست را به همرا خواهد داشت

 

جوان سازی با دستگاه لیزر CO2 فرکشنال

لیزر co2 فرکشنال از موثر ترین روش های درمان چین چروک تیرگی پوست ، محو کردن جای جوش و زخم و درمان افتادگی شدید پوست می باشد.

معمولا از لیزر Co2 فزکشنال زمانی استفاده می شود که هیچ کدام از دستگاه های جوان سازی قادر به درمان نباشند.

این روش به عنوان بهترین روش غیر جراحی برای جوان سازی پوست و از بین برن جای اسکار و زخم نیز معرفی می شود با پرتو لیرز در هزاران ستون میکروسکپی تقسیم می شوند.

لایه های سطحی و عمیق پوست را تحت تاثیر قرار می دهند و در اثر تخریب اشعه های لیزر سلول های آسیب دیده و مرده سطح پوست از بین می روند و به نوعی پوست را برای ترمیم خود تحریک می کند.

و باعث تولید کلاژن بیشتر و تکثیر سلول های ترمیم کننده می شوند بر خلاف عمده لیزر ها که یا بر سطح پوست و لایه درم تاثیر می گذارند یا بر لایه های عمیق تر ، لایه اپی درمتاثیر می گذارند لیزر CO2 فرکشنال بر هر دو لایه تاثیر می گذارد

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *