تفاوت لیزر co۲ فرکشنال با کربوکسی تراپی

تفاوت co2 با کربوکسی تراپی

تفاوت کربوکسی تراپی با لیزر co2 فرکشنال

 

در این مقاله سعی داریم تا با بررسی دو روش کربوکسی تراپی و لیزر co2 فرکشنال با چگونگی انجام ، مزایا و معایب دو روش شما را برای آشنایی بیشتر با این دو متد جوان سازی پوست راهنمایی کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای پوست خود بگیرید.

 

لیزر co2 فرکشنال :

یکی از راه های موثر جوانسازی پوست لیزر co2  فرکشنال است این روش نسبتا تهاجمی بوده ولی از مشکلات جراحی ،بیهوشی و اثرات جانبی بعد از آن خبری نیست .

از این لیزر co2 در دهه‌های قبل برای از بین بردن جای زخم ،اسکار لایه برداری پوست مرده استفاده میشده و بسیار موثر بوده .

اما در آن دوره لیزر ها به صورت تخریبی عمل می کردند وهمین امر باعث می شد که دوران نقاهت آن تا ماه ها هم طول  بکشد.

در دو هفته ابتدایی بیمار موظف به پانسمان صورت بود و در هفته های بعدی نیز پوست رنگ سرخ به خود می گرفت.

اما با پیشرفته علم و معرفی لیزرهای فرکشنال از عوارض بعد  لیزر تا حد قابل توجهی کاسته شد و تا حد زیادی به کیفیت لیزر نیز افزوده شد

در انواع لیزر ،لیزر های تخریبی بر روی لایه درم و لیزر های غیر تخریبی بر لای اپیدرم تاثیر می گذارند .

اما در لیزر فرکشنال همزمان روی هر دو لایه درم و اپیدرم موثر است که همین امر سبب لایه برداری عمیق پوست می شود و سلول های مرده پوست و تیرگی ها از بین می برد و پوست را برای بازسازی و ترمیم مجدد تحریک می کند .

تکنولوژی فرکشنال اشعه را به بخش های ریزتر میکرو تبدیل می کند و زمانی که این اشعه ها به پوست برخورد می کنند بخشی از پوست که اشعه به آن برخورد نکرده سالم  می مانند و همین باعث می شود که دوران نقاحت و عوارض پس لیزر به شدت کاسته شود.

 

کاربرد لیزر co2 فرکشنال کدام است ؟

  • از بین بردن خطوط و چین وچروک های پوست
  • از بین بردن ضایعات عمقی و سطحی  مانند زیگل و لکه های پوستی که در اثر بالا رفتن سن بوجود می آیند
  • جای اسکار، زخم و آسیب های پوستی
  • افتادگی پوست و جلوگیری از پیری زود رس پوست
  • لکه ها پوستی و زیگیل های ناشی از آسیب ها نوری
  • پاک کردن ترک های ناشی از لاغری و زایمان
  • کوچک کردن منافذ عروقی پوست

 

co2 بهتره یا کربوکسی

 

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی از پیشرفته ترین و جدید ترین روش های جوان سازی که اولین بار در فرانسه به منظور درمان افتادگی پوست رفع چین چورک ،کبودی زیر چشم از بین بردن جای آکنه، کاهش چربی موضعی استفاده میشد .

با گذشت زمان و با اثبات شدن قدرت اثر گزاری کربوکسی تراپی این روش به یکی از محبوب ترین و کارآمد ترین روش های جوان سازی پوست در دنیا تبدیل شد.

از این روش در تمامی نواحی بدن صورت پلک ،گردن، پا ها ، بازو ها و باسن استفاده می شود بنابراین درمان افراد از این روش موثر و با حداقل عوارض میسر است.

 

کربوکسی تراپی: یکی از پیشرفته ترین روش های جوان سازی پوست است که در این روش از لیزر و جراحی استفاده نمی شود و یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود در این روش با تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر پوست باعث جوان سازی پوست می شود

 

کربوکسی تراپی چگونه باعث جوان سازی می شود ؟

کربن دی اکسید تراپی یا کربوکسی تراپی با تزریق گاز کربن دی اکسید به لایه های زیرین پوست سیستم ایمنی بدن را به دلیل کمبود اکسیژن در آن ناحیه تحریک می کند.

گاز کربن دی اکسید به صورت طبیعی داخل بدن وجود دارد و توسط سلول ها تولید می شود تنها تفاوت در میزان دوزی است که به بدن تزریق می شود در واقع این روش یک راه جوان سازی با استفاده از واکنش خود بدن می باشد.

با تزریق کربن دی اکسید و تحریک شدن ناحیه ، کمبود اکسیژن باعث افزایش میزان پمپاژ خون می شود که همین امر باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شود و در نتیجه باعث از بین رفتن چین چروک ها دفع دانه ها و روسوبات چربی می شود

جلسات درمان کربوکسی تراپی معمولا بین 15 تا 40 دقیقه طول می کشد که با استفاده از سوزن استریل شده بسیار نازک گاز کربن دی اکسیدی که داخل کپسول هست را به زیر پوست تزریق می کند .

برای این درمان به طور معمولی بین 6 الی 10جلسه لازم است تا پروسه درمان به طور کامل تکمیل شود برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است جلسات را به صورت منظم و پیوسته شرکت کنید.

 

معایب کربوکسی تراپی

به دلیل اینکه گاز کربن دی اکسید به صورت عادی داخل بدن تولید می شود عوارض چندانی ندارد مقداری سوزش  قرمزی و درد خفیف در محل درمان به صورت موقتی که طی چند ساعت یا چند روز برطرف  می شود از جمله عوارض کربوکسی تراپی است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *