دستگاه لیزر موهای زائد چگونه کار می کند ؟

دستگاه لیزر موهای زائد چگونه کار می کند

دستگاه لیزر چگونه موهای زائد را از بین می برد ؟

موهای زائد همیشه یکی از معضلات اساسی خانم ها و آقایان بوده و هست به همین دلیل از بین بردن دائمی آنها مورد توجه همگان است.

که ارتباط مستقیم با اعتماد به نفس ما نیز دارد ما همواره از روش های متعددی مانند استفاده کردن از ژیلت کرم موبر اپلاسیون و لیزر کردن برای از بین بردن مو های زائد استفاده می شود .

واقعا دستگاه لیزر موهای زائد چگونه کار می کند ؟

اما در بین تمامی این روش ها لیزر کردن تنها راه دایمی برای رهایی از مو های زائد می باشد که برای همیشه نیاز شما را از رفتن به سالن های اپلاسیون .

دستگاه های اپیلیدی و ژیلت برطرف می کند و همچنین از شر جوش های زیر پوستی خلاص می شوید و باعث کیفیت بهتر رنگ پوست نیز می شود به همین دلایل باعث شده که لیزر کردن برای رفع مو های زاید به یکی از پر طرفدار ترین روش ها تبدیل شده است.

آیا تا به حال به این سوال که دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم برند آلما چگونه کار می کند فکر کردین؟

پیش از این دانستیم که بهترین روش پیشنهادی برای از بین رفتن همیشگی موهای زائد بدنمان البته بیشتر برای افرادی با پوست روشن و موهای تیره بکارگیری روش لیزر است.

حال در این مقاله به عملکرد دستگاه لیزر و چگونگی کار آن می‌پردازیم.

 

لیزر چگونه کار می کند

 

دستگاه لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟؟

همانطور که میدانید دستگاه های لیزر موهای زائد چندین نوع مختلف دارند که بسته به کیفیتشان در قیمت متفاوت هستند. اما نحوه کارکرد همه آنها تقریباً از یک روش تبعیت می‌کند.

نحوه عملکرد این دستگاه بدین صورت است که طول موجی از جنس نور متمرکز شده را در مدتی معلوم و بسیار کوتاه به شکل یک پالس به سوی هدف مورد نظر یا همان تار مو میفرستند اما کاملاً مراقب هستند که این نور به جای دیگری از بدن اصابت نکند و آن را دچار آسیب یا سوختگی نکند.

دانستن این نکته بسیار مهم است که هدف اصلی در حقیقت آسیب رساندن به نقاط تیره تر در ریشه مو یعنی ملانین که در فولیکول مو قرار دارد است.

به این ترتیب که نور جذب نقاط تیره شده و آنها را تخریب می‌کند که این در واقع وظیفه اصلی اشعه لیزر است زیرا به مواد تیره جذب می‌شود.

حال این نکته را راحت تر درک میکنید که میگوییم چرا لیزر بیشتر روی افرادی با موهای تیره و پوست روشن جواب میدهد.

دلیل آن واضح است هرچه مو تیره تر باشد جذب اشعه توسط آن بهتر انجام شده، بهتر عمل میکند و شما نتیجه بهتری از آن میگیرید ولی اگر پوستتان تیره باشد در آن صورت اشعه جذب پوستتان میشود که باعث سوختگی در سطح بدنتان میشود.

به بیانی دیگر دستگاه لیزر موی زاید با حرارتی که به فولیکول می رساند با آسیب رساندن به ریشه مو می شود و طی چند جلسه باعث از بین رفتن کامل آنها می شود علت نیاز به چند جلسه برای کامل شدن دوره لیزر و از بین رفتن کامل مو های زائد چرخه رشد واسترحت بدن، جنس و نوع پوست، ضخامت و رنگ مو ها می باشد.

در دوره چرخه رشد و استراحت بعضی از مو های بدن در فاز رشد و دیگری در فاز استراحت هستند که در هر جلسه لیزر کردن فقط مو هایی که در فاز رشد هستند.

چند نکته که قبل و بعد از لیزر باید به آن عمل کنیددقت داشته باشید که حتماً قبل از رفتن به جلسه لیزر باید موهایتان را شیو کنید و ارتفاع موها باید کمتر از یک سانتیمتر باشد.

در انتهای جلسه لیزرتان کمپرس یخ و کرم زینک را فراموش نکنید.

اگر موهایتان ضخامت لازم را ندارند چندین بار قبل از لیزر آنها را با تیغ شیو کنید تا ب ضخامت دلخواه برسند.

از آفتاب و تابش نور مستقیم آن به نقاط تحت درمان لیزر دوری کنید چرا که بعد از لیزر پوستتان آسیب دیده و تحریک پذیر است و نور خورشید به آن صدمه جدی وارد می‌کند.

از هرگونه فعالیتی که باعث عرق کردن و گرم شدن پوستتان میشود تا ۴۸ ساعت خودداری کنید.

عطر ها و مواد دارای الکل با برخورد به پوستتان سوزش به همراه دارند و مضر هستند پس تا دو روز از اصابتشان به پوستتان جلوگیری کنید.

از ژل آلوئه ورا یا ژل لیزر حتما استفاده کنید و قبل و بعد از درمان برای زیاد شدن رطوبت بدنتان آب زیادی بنوشید.

پس میتوان اینطور فهمید که کسی بیشترین نتیجه از لیزر را میگیرد که پوستی بیشتر روشن و مویی بیشتر تیره داشته باشد. این مهمترین نکنه در مورد استفاده از دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زاید سرتاسر بدن است.

حال کاملا میدانید که دستگاه لیزر موهای زائد چگونه کار می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *