اپیلاسیون بهتر است یا لیزر ?

اپیلاسیون بهتر است یا لیزر

تفاوت اپیلاسیون با لیزر موهای زائد در چیست ؟

موهای زائد و از بین بردنشان همیشه جزو دغدغه های اصلی همه‌ی مردم بوده و هست.

از این رو در این مقاله میخواهیم با هم راه‌های از بین بردنشان را بررسی کرده و بفهمیم که با توجه به شرایط منحصر به فرد جسمانیمان کدام راه برایمان مناسب تر است.

حتما شما نیز موافق هستید که استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم بهترین راه حل است اما ما به تفضیل درباره این مورد بحث می کنیم .

ژیلت، اپیلاسیون یا لیزر؟

اولین، ساده ترین و ارزانترین راه از بین بردن موهای زائد تیغ یا ژیلت است که در استفاده از آن با برداشتن یا بریدن موها از سطح پوست موهای زائد را برای مدت کوتاهی از بین می‌بریم.

اما همانطور که گفته شد این روش موقتی است و دلیل آن هم تسریع رشد مو هاست.

بجز این نکته استفاده از تیغ معایب دیگری هم دارد نظیر ضخامت دادن به موها و تقویتشان و این درحالی است که ما به دنبال راهی برای تضعیف کردن و از بین بردن دائمی موهای زایدمان هستیم.

پس نتیجه میگیریم که استفاده از تیغ با اینکه ارزان سریع و راحت است اما به هیچ عنوان دائمی نیست .

حتی گاهی یک روز بعد از شیو هم شاهد رویش موها هستیم و اینکه باعث کلفت یا ضخیم شدن موها می‌شود که ظاهر بدی را بر روی پوستمان به جا می‌گذارد و پوست را دون دون نشان میدهد.

همچنین رد موهای زیر پوست باعث تیره شدن قسمت های بدن میشود که آن هم ظاهر بدی دارد.

 

مقایسه ژیلت با لیزر

 

اما روش دیگری وجود دارد که بسیار بهتر و موثر تر از ژیلت است .

استفاده از وکس یا اپیلاسیون که در این روش با ماده ای چسبناک به نام موم موهای زاید را از ریشه میکنند.

این روش باعث می‌شود موها تا مدت زمان طولانی رشد نکنند و بعد از گذشتن حدوداً ۲۵ روز دوباره موها بلند شده و این فرایند تکرار میشود.

استفاده از اپیلاسیون یک گزینه مناسب برای خانم هاست زیرا قیمت مناسب و به صرفه ای دارد و همچنین باعث شفافیت پوست شده و موها به هنگام رشد کردن ضخیم نمی‌شوند و رد تیرگی هم از خود بجا نمی‌گذارند.

یکی از روش‌های پر طرف دار و موثر برای از بین بردن موهای زائد بدن لیزر مو های زائد است .

در این روش طی چند جلسه با تاثیر گذاشتن بر پیاز مو باعث از بین بردن فولیکول‌های مو میشود و در نتیجه از رویش مجدد مو های زاید بدن جلوگیری می کند و باعث روشن شدن و شفافیت پوست هم می شود .

در جواب به سوال اپیلاسیون بهتر است یا لیزر باید دقت داشته باشید که اساس روش اپلاسیون و استفاده کردن از موم برای رفع موهای زائد خارج شدن مو و پیاز مو از سطح پوست شده و بعد از یک الی دو هفته موهای زاید مجددا شروع به رویش می کند و نتیجه دایمی را به همراه نخواهد داشت .

در مقایسه اپیلاسیون و لیزر باید بگوییم لیزر موهای زائد روشی فوق العاده است بهترین گزینه برای رفع موهای زائد .

همانطور که می دانید هزینه یک جلسه اپلاسیون بسیار ارزان تر از لیزر هست اما باید دقت داشته باشید با هر بار رشد مجدد مو در روش اپلاسیون شما مجددا باید به مراکز اپلاسیون مراجعه کنید .

و به مراتب تعداد دفعات بیشتری نسبت به لیزر نیاز است و همین امر باعث می شود که در طول عمر هزینه بیشتری نسبت به روش لیزر پرداخت کنید .

اما در روش لیزر کردن تنها در چند جلسه و طی چند ماه از شر موهای زائد بدن خود خلاص می شوید و برای همیشه از روش هایی مثل اپلاسیون وکس تیغ و کرم مو بر خدافظی میکنید .

همچنین دیگر لازم نیست نگران رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن خود شوید.

همین امر باعث ایجاد حسی مطلوب و مثبت و ظاهری مناسب تر در شما می شود و در نتیجه بالا رفتن اعتماد به نفس شما را به همراه خواهد داشت.

البته لیزر برای افرادی با رنگ پوست بسیار روشن و همچنین موهای بور و ضعیف جوابگو نیست و به این افراد بخاطر رنگ پوست و جنس موهایشان روش اپیلاسیون پیشنهاد میشود.

باید بگوییم هرچه رنگ پوستتان تیره تر و گندمی تر و موهایتان پرپشت تر باشد از لیزر بهتر و بیشتر جواب میگیرید.

همچنین در مورد روش اپیلاسیون هم باید بگویم که استفاده از آن طی مدت زمان طولانی باعث افتادگی پوست می‌شود .

زیرا در هنگام برداشتن موم از روی پوست به شدت آن را میکشیم به همین دلیل نمیتوان به طور مطلق گفت که کدام روش را انتخاب کنید.

هرکدام خوبی ها و بدی های خود را دارند اما این شما هستید که باید تصمیم بگیرید با توجه به همه ی شرایط کدام یک برایتان بهتر است.

 

لیزر موهای زائد یا اپیلاسیون

 

اپیلاسیون بهتر است یا لیزر ؟

سوالی که بسیاری از افراد برای رفع موهای زائد خود دارند این می باشد که اپیلاسیون بهتر است یا لیزر و برای خلاص شدن از شر موهای زائد کدام روش راحت و ایمن می باشد. همانطور که در بالا گفتیم لیزر موهای زائد می تواند گزینه مفیدی برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن برای همیشه باشد اگر همیشه با موهای زیر پوستی و برآمدگی های تیغ سروکار دارید. می توانید لیزر را جایگزین تمامی روشهایی که در گذشته استفاده می کردید ، کنید البته لیرز موهای زائد زمانی بهترین نتیجه را می دهد که از بهترین دستگاه موجود در بازار استفاده کنید مانند دستگاه لیزر موهای تیتانیوم که با قیمت مناسب توسط شرکت میمصاطب ارائه می شود . به طور کلی در طول درمان لیزر نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه مو جذب می شود. هنگامی که انرژی نور جذب شد، به انرژی گرمایی تبدیل می شود. گرما به فولیکول داخل پوست شما که مسئول تولید مو است آسیب می رساند. سپس فولیکول آسیب دیده و در آینده برای تولید مو مشکل دارد و به این ترتیب باعث از بین بردن موهای زائد می شود .

در پاسخ سوال اپیلاسیون بهتر است یا لیزر به طور قطعی می توان گفت لیزر بهتر است زیرا تمام ناحیه های بدن را شامل می شود و هیچگونه حساسیت و سوزش ایجاد نمی کند و هر قسمتی از بدن را که بخواهید موهای زائد را از بین ببرید . به ویژه در نواحی بیکینی، لب، چانه و زیر بغل موثر است. به طور کلی افراد با موهای ضخیم و تیره بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *